کنفرانس سراسری آلمان نهضت ترقي و دموكراسي افغانستان تدويرگرديد
گزارشگر مشعل گزارشگر مشعل

روزشنبه 30 سپتامبر سال روان کنفرانس سراسری آلمان نهضت ترقي و دموكراسي افغانستان در شهر کسل داير شد.

کار کنفرانس را واسع کارگر يکي از فعالان سابقه دار سياسي افتتاح نموده و ضمن ابرازخوش آمديد به اشتراک کننده گان کنفرانس و سخنان چند پيرامون اهميت کنفرانس در زنده گي سياسي اعضای نهضت فراگير در آلمان،کار آنرا رسماً افتتاح نمود.

پس از انتخاب هيات رئيسه و تصويب اجندای کار کنفرانس که در آن 125 نفر نماينده وبيش از 50 مهمان اشتراک ورزيده بودند،

گزارش اساسي را نصيراحمد صديقي عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير پيرامون تاسيس نهضت فراگير دموکراسي ترقي  افغانستان و وظايف بعدی اعضای نهضت بعد از ايجاد ساختار های تشکيلاتي آن در خارج از کشور سخنراني نموده و رسالت هريک را به مثابه مشعلداران صديق و راستين داعيه صلح،ترقي،رفاه اجتماعي کشور عزيز ما افغانستان بيشتر ساخته و به اجرای اقداماتي به نفع انسان زحمتکش و رنجور جامعه ما مکلف مي سازد،برجسته ساخت .

سپس جروبحث پيرامون انتخاب اعضای شورای سراسری آغاز گرديده و 35 نفر خود را برای 25 جای کانديد نمودند،که در نتيجه انتخابات سری و دموکراتيک 25 تن اعضای شورای سراسری برگزيده شدند.

بعداً اعضای شورای سراسری آلمان بصورت جداگانه تشکيل جلسه داده و از ميان خويش احمدشاه سرخابي را به صفت رئيس شورای سراسری آلمان نهضت فراگير ،نصيراحمدصديقي و نسرين مفيد را به صفت معاونان شورای سراسری و مسولين ساير بخش ها را انتخاب نمودند.

متعاقباً مباحثه پيرامون گزارش اساسي اغاز و دکتر حميدمفيد،منصور،انجنيرفواد پاميری،احمدوحيدصادقي،نيلاب سلام،زبيرشيرزاد،عظيم بابک و عده يي ديگر از اشتراک کننده گان کنفرانس سخنراني نمودند.

همچنان افزون بر اعضای شورای سراسری،به تعداد 22 تن ديگربرای اشتراک در کار کنفرانس اروپايي نهضت فراگير انتخاب گرديدند.

در پايان کار کنفرانس آقاي توده يي عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير ضمن ابرازتهنيت و شادباش بمناسبت ختم موفقانه کار کنفرانس،پيرامون رسالت و وظايف خطيری که متوجه اعضای نهضت فراگير در آلمان مي باشد،صحبت مفصل و همه جانبه نموده و در رابطه به کارو فعاليت رفقای داخل کشور و تلاش های پيگير و خستگي ناپذير انان در راه تدوير کنگره وحدت توضيحات ارائه داشت .

قابل ياددهاني است که کاوه کارمل و ولي محمد زيارمل به نماينده گي از سازمان های نهضت فراگير در کشور های دنمارک و هالند در کار کنفرانسبه صفت مهمان  اشتراک داشتند.

کار کنفرانس در فضای دوستانه به پايان رسيد.

 

 

خاطره : گزارش مفصل کار کنفرانس هفته آينده به نشر خواهد رسيد.

 

 

 


October 2nd, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها